01:02

KALP PASTA


Hem pratik hemde leziz bir pasta oldu.Denemek isteyenlere işte tarifimiz;
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 kahve fincanı yoğurt
1,5 su bardağı un
1 paket kakao(25 gram)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı sıvı yağ
Tarif lezzet mutfağına ait paylaşımı için kendisine teşşkürlerimi gönderiyorum...
Şeker ve yumurta çırpılır.Diğer malzemlerde eklenir ve çırpılmaya devam edilir.Yağlanmış kalp kalıbımıza hamur dökülür ve fırına verilir.
ARA MALZEMESİ:
1 paket creme ole(dr.otker)
1 poşet kram şanti
2,5 su bardağı süt
Derince bir kaseye 2,5 su bardağı sütümü boşaltıp creme ole ve krem şantimide ekleyip mikserin önce düşük seviyesinde sonra yüksek seviyesinde bir kaç dakika çırptım.
Üzeri için:
1 paket krem şanti
kırmızı gıda boyası
Üzerindeki süslemeler için:
1 çay bardağı su
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı nişasta( buğday nişastası kullnadım)
yeşil ve kırmızı gıda boyaları
YAPILIŞI:
Pişen kekimizi ortada ikiye kesiyoruz.Benim kekim fırından çıkarttığımda biraz kabardığı için ortasına kürdanla delikler açtım.Söndü ve tam bir kalp şekline benzedi.Kekimin her iki kısmınıda biraz sütle şekeri ve nescafeyi karıştırdım.Keklerimizn üzerlerini yumuşaması için ısladım.Hazırladığım ara malzemeyi kekimin bir parçasına pay ettim.Arzuya göre arasına damla çikolata yada meyvelerle süsleyebilirsiniz.(Ben kullanmadım)Kalan ara mazemeyle pastamın üzerinide sıvadım.Dolaba yerleştirip yaklaşık yarım saat kadar dolapta beklettim.Ben bu arada gül ve kalp süsleri yapmak için teflon tavaya suyumu,nişastamı ve pudra şekerimi koyup hamur oluncaya kadar bir güzel karıştırdım.Hafif sıcaklığı çıkınca nişasta serpilmiş tezgah üzerinde hamuru 3 eşit parçaya bölüp birisi beyaz diğerini kırmızı ve bir diğerine yeşil gıda boyası ekleyip hamurlarımı yoğurdum.Kürdan ucuna geçirerek gül şekli verdim. Kurabiye kalıplarıylada kalpler yaptım.Pastamın üzeri için krem şanti hazırladım .Krem şantimin çok az bir miktarına kırmızı gıda boyası ekledim.Beyaz krem şantimle pastamın üzerini beyaz renk olması için krem şantiyle sıvadım. Hindistan ceviz serpiştrdim üzerine.Hazırladığım süleri koydum. Kırmızı krem şantiylede sülemeler yaptım.Siz bakmayın uzun uzun anlattığıma hem çok pratik hemde çok leziz bir pastaydı.
Afiyet olsun.
Sevgiler....

0 yorum: